söndag 16 november 2014

Kalas igen

Hej dagboken,

I dag har vi varit hos tonton Céline och tata Stephane. När vi kom dit hade de hängt upp ballonger, jättefint. När vi hade lekt lite drack de vuxna champagne, men jag fick ingenting och när de skulle äta fick jag gå och lägga mig för att sova middag. Tur att man ätit innan! Precis när jag skulle somna började Bora ofh Tam skälla. Hundarna var instängda i rummet bredvid det där jag sov, så det var ju inte så lätt att sova då. Stephane förstod som tur var det, så hundarna fick vara ute i trädgården i stället och då sov jag jättegott.
När jag sovit färdigt var det dags för efterrätt. Celine hade bakat en kaka och de hade tänt ett ljus på den. Papa och papsen hade inte fattat att det gar ett födelsedagskalas vi var bjudna på - mitt kalas. Det hade inte jag heller, så det gar extra kul att få present igen. Och i dag fick jag min första dator. Jättefin, en bärbar. Locket dom man stänger är som ett nallebjörnshuvud. På sidorna finns varsin tass, den ena sätter man på datorn med och den andra kan man välja olika melodier. När man öppnar datorn finns det en massa bilder på tangentbordet och när man trycker på en knapp händer det någonting på skärmen, och så säger en röst vad man tryckt på, en kossa eller en vovve till exempel. Den verkar jätterolig. Tänk att jag fått en dator, en alldeles egen. Jag är ju hur modern som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar