söndag 9 november 2014

Monchichi

Hej dagboken,

Jag har ju glömt att säga att jag återupptäckt en gammal goding från papas gömmor. Egentligen är det en ny Monchichi som papsen köpt till papa när han var lite nostalgisk, men nu har jag fått den. Den är ju jättefin, och goda att stoppa i munnen också.

I dag har vi skypat med farfar, och farmor också, men det är fars dag hos farfar i dag, så vi ringde ju förstås honom. Han är min farfar men det gör ju bara att jag vill säga dubbelt så stort grattis till min far x 2 :-) Vi var i soffan hela tiden, så farmor och farfar fick se hur duktig jag är på att stå upp, att pussas och en massa andra saker.

Precis innan jag gick och la mig, så satt jag i papsens knä och tittade på teve. Det tyckte jag var jättemysigt, jag satt så fint och lutade mig bakåt, med nappen i munnen och bara mådde gott. Tidigare i dag hade jag det också himla gött, med papsen i soffan. Ibland när jag var lite trött la jag huvudet mot papsens bröstkorg och vilade en stund, inte så länge, kanske trettio sekunder innan jag hade laddat batterierna så att jag kunde fortsätta att leka. Jag stod flera gånger i flera sekunder,  jag börjar faktiskt att bli riktigt duktig om jag får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar