måndag 10 november 2014

Inte ligga ned

Hej dagboken,

I dag har jag inte så mycket att berätta mer än att papsen absolut vill att jag skall ligga ned när han blyt blöja på mig. Allvarligt talat, hur svårt kan det vara att göra det sittandes? Jag försökte nog sätta mig upp minst tio, kanske femton, gånger, men papsen la mig ned igen. Tur att man inte låt sig nedslås av något så tarvligt. Apropå nedslås, så var det bara för mig att se till att kasta ned absolut allt på golvet. Små giraffhuvuden, salvtuber, napp, samma sak igen när papsen lagt tillbaka det, nagelsaxen, sedan hela lådan som blöjorna och salvorna ligger i. Till slut orkade jag inte hitta på fler saker, så då la mig ned i alla fall, så att han kunde bli klar någon gång. Men som sagt, papsen behöver öva på att vara lite mer flexibel, faktiskt.

Nu ligger jag gott i min säng, och där trivs jag bra och ligger gärna ned, bara jag får mina två nappar och åtminstone två av mina tre favoritgosedjur. Kaninen ligger i tvätten, så det fick bli nassen och den vita nallebjörnen. I sängen har jag också alltid den rosa lilla kaninen och ankan förnappen som jag fått av Matilda och Kasper.

Jag kan förresten meddela att min gästbloggare som tydligen gjort ett litet uppehåll, snart kommer tillbaka igen. Papsen skall ju ge ut sin egna bok och har lite arbete att göra med den just nu. Bara det inte håller på för länge ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar