lördag 15 november 2014

Fotomodell

Hej dagboken,

I dag har jag verkligen haft en fullspäckad dag. Jag vaknade ungefär som vanligt och åt min frukost. När jag gar klar, och papa och papsen också, så klädde vi på oss och åkte i väg med bilen. Jag hade ju fått ett foto av en riktig fotograf av tant Sandie när jag fyllde ett år. I dag var det dags. När vi kom dit väntade tant Sandie redan utanför, för hon ville också vara med och se till att vi skrattade på fotona. Farbror fotografen var jättesnäll och det gjorde inte alls ont.mi början tyckte jag att hans blixt var lite stark, men sedan vande jag mig och det gar jätteroligt. Jag fick leka med ett gosedjur som var en älg. Papsen har sagt att det finns massa älgar hemma i Sverige, men jag hade inte sett någon innan. Först tog vi en massa bilder när jag hade min sparkdräkt från Burberry's. Då satt jag hos papsen och papa stod bakom. Sedan fick papa och papsen ta av sig på överkroppen och jag fick ta av mig allt utom blöjan. Det skall bli spännande att se hur de bilderna blev. När det var klart fick jag ta på mig en klänning och så fick jag sitta på en säng och leka med älgen med papa och papsen på varsin sida. Jag tror att han tog minst hundra bilder. Om några veckor skall papa och papsen åka dit igen med tant Sandie för att välja bilder.

Sedan åkte vi till ett shoppingcenter i Luxemburg. De vuxna ville ha kaffe och jag ville ha sockret som låg i en skål. De vuxna fick sitt kaffe, men tror ni att jag fick mitt socker? Nej, just det. Men jag var faktiskt glad ändå. När vi hade gått omkring en stund var det i alla fall dags för mig att äta. Papa och tant Sandie gick till restaurangen där de skulle äta sedan och fick värmt min mat så att jag blev mätt och sedan bytte de min blöja på en bänk. Tur att det inte var en massa människor som gick just där. Inte så att jag är så blyg av mig, men det finns ju gränser för hur man vill visa upp sig ...

På kvällen lekte jag minst en timme med papsen på deras säng, det är ju alltid roligt. Papsen hade tagit med sig den jättestota nallen, den lilla igelkotten som spelar musik och en åsna i en massa färger. Fast roligast var pusslet med lejon och andra farliga djur och den lilla pusselboken. Jag lekte nästan för mig själv hela tiden, fast papsen var där. I bland frågade han mig hur de olika djuren låter. Jag vet faktiskt att alla djuren låter olika, men jag tycker att det är ganska onödigt att göra en massa läten bara för att visa att jag kan. Därför säger jag Mäh för alla djur, det blir så mycket enlklare så.

Ibland när jag ställer mig upp nu har jag börjat att ibland hålla upp båda händerna för att visa att jag inte håller i kig i någonting. Papsen brukar då säga "look, no hands!".

Papsen och jag har hittat på en ny vers till vår favoritsång. Den går så här:

Vi gick in i en affär,
Sa goddag, vad har ni här,
Kan man möjligtvis köpa en nalle här?
Nej tyvärr, nej tyvärr,
För ...
Detta är en liten krama papsen-affär, krama papsen-affär, krama papsen-affär
Detta är en liten krama papsen-affär, krama papsen är det enda vi säljer här

Kul, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar