fredag 21 november 2014

Fnissigt

Hej dagboken,

Nu är papsen ute och reser igen. Som tur är har vi haft jätteroliga kvällar den här veckan. Jag har känt mig extra lurig ich ibland tittar jag bara papsen rakt i ögonen, riktigt nära, och så kan jag inte hålla mig utan bara skrattar. Då för han en massa grimaser och roliga ljud, eller så kittlar han mig under armarna där jag är som allra kittligast, och så skrattar vi ännu mer.

I går berättade papa för papsen att jag trodde att papsen kom hem flera gånger innan han kom hem på riktigt. Då säger jag till och pekar vart jag vill gå, för jag vill ju möta papsen i dörren. Nu får jag vänta några dagar men papsen skall vara hos farmor och farfar i helgen, så då kan vi skypa allihop, det skall bli skojigt.

Har jag sagt att jag fick en hel kasse med leksaker från en kompis till tant Sandie som också heter Sandie. Vi träffade dem när vi åt lunch på restaurang i lördags, för de var i samma shoppingcenter som vi. Sandie, alltså den andra, tyckte att jag var jättesöt och kom att tänka på att de hade en massa leksaker hemma. Sandie har fyra pojkar och den minste är bara ett halvår äldre än jag, men han har tröttnat på en del saker. I förrgår satt papsen och jag i soffan och testade alla leksaker för att se om de smakade bra, om de plingade fint eller vad de hade för annat roligt att komma med.

I går var jag förresten hos farbror doktorn igen. Det var dags för mitt månadsbesök och jag mådde jättebra, sa han. Jag hade vuxit en centimeter, så nu är jag 73 centimeter lång. Jag hade inte gått upp i vikt, men det var bra, sa han. Jag ligger mitt i min kurva. Sedan fick jag en vaccinering också. Papa visste inte vad det var, men den här gången borde jag inte få någon feber. Nästa vaccinering är i april, och sedan behöver jag inte göra någon förrän jag fyller sex år!

Papsen har precis börjat på sin nästa bok. Den skall handla om någon annan, fast egentligen blir det ganska mycket om mig, för det handlar om en liten flicka som föds i Moskva, med två pappor som jag ju har. En dag skall jag få läsa den :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar