tisdag 30 september 2014

Krypning pågår

Hej dagboken,

I dag har jag varit på dagis och haft en jättekul dag. Ätit, lekt och sovit. När jag kom hem åt jag ännu mer, så att jag var redo för att leka med papa och papsen. De tog upp mig till mitt rum så att vi kunde leka på min matte. Jag tog fram en massa gosedjur som låg i min allra första säng, den korg som jag hade med mig i Moskva. I går frågade faster Jennie om jag kröp mycket. Papsen sa att jag mest kravlade än så länge. Därför var jag ju tvungen att visa att jag visst kunde krypa. Det gjorde jag i dag. Jag måste erkänna att det går lite fortare än att kravla, faktiskt. Kanske måste jag ompröva mina vanor?

När papsen gav mig min välling tyckte han nog att jag var himla gullig och rolig. Han hade svårt att hålla sig för skratt ibland. Jag klappade hon på kinden en lång stund. Han hade ju just rakat sig, så då kunde jag göra det utan att det kittlade för mycket. Sedan tog jag tag i kinden med hela handen och drog lite. För att det inte skulle bli så långtråkigt växlade jag lite med att stoppa in fingret i papsens näsa. Det var förresten länge sedan jag gjorde det på mig själv, har förresten bara gjort det några enstaka gånger, när jag tänker efter. Vi får väl se om jag åteupptar den aktiviteten, jag har inte bestämt mig ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar