torsdag 25 september 2014

Med papsen på bokmässan

Hej dagboken,

Nu är min tandvärk över för den här gången. Oj, så skönt! Värst var det natten mellan tisdag och onsdag, eller egentligen på kvällen när jag skulle sova. Jag somnade en liten stund, sedan vaknade jag och ville inte vara själv. Det får man faktiskt förstå. Först försökte papsen trösta mig, så att jag skulle somna om, men sedan insåg de att de var tvungna att ge mig en tablett. Eller tablett och tablett, om man nu skall kalla det så. De stoppar ju in den i stjärten. Inte kul, men då blev det i alla fall bättre. Papsen gick och bar mig tills det kändes bättre. Sedan vaknade jag någon mer gång, men då kom papa och tröstade mig, det var inte så jättefarligt då.

Nästa dag var det redan lite bättre och i dag har jag varit helt som vanligt. Papa berättade för papsen, eftersom papsen åkte till Göteborg i går för att jobba och för att gå på bokmässan, att jag tittar mot ytterdörren där papsen brukar komma, och väntar på att han skall komma hem. Papa säger att papsen inte kommer i dag, och inte i morgon, och inte nästa dag heller, men sedan kommer han genom genom dörren som vanligt. Jag längtar dit.

I dag har vi skypat med papsen, där han satt på sitt hotellrum i Göteborg. Han har jättefin utsikt mot någonting som heter Kungsportsplatsen. På marken åker det spårvagnar som jag kunde se när han vände datorn ut mot fönstret. Jag kunde se papsen på datorn och kunde nästan klappa honom när jag rörde vid skärmen. Han skickade massor av slängpussar till papa och mig, och jag kunde pussas tillbaka. Sedan hjälpte papa mig att klicka på telefonen så att vi la på, men först sa vi att papsen måste ringa till faster Jennie och gratulera henne på sin födelsedag. Papsen skulle skriva i kväll också, det tycker han är kul. Papa och jag skulle bada, det tycker jag är kul.

Natti, natti, i morgon är det dagisdags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar