tisdag 9 september 2014

Länge sedan

Hej dagboken,

Nu har jag inte skrivit på länge, för det har hänt så mycket, men bara bra saker.

I fredags tog papsen med mig till mitt dagis. Det var ju himla bra, eftersom han inte sett Tomtarna på slottet ännu. Han fick sig en rundtur, och sedan åkte han till jobbet. Jag stannade kvar själv tills han kom och hämtade mig vid halv tre.
Sedan åkte vi hem och han gav mig min mat. Sedan lekte vi lite innan jag fick bada. Papsen har bestämt sig för att tolka allting jag säger nu. Till exempel säger jag ofta dabadabada - då tror han att jag sett för mycket Scoby Doo och att jag egentligen vill säga jabadabadoo - men det vill jag ju inte. Och jag har faktiskt aldrig sett Scoby Doo. När jag säger jammajam, så tror han att jag vill jamma med fabror Henke - och det vill jag ju, fast farbror Henke kanske måste träna lite mer på sin fingerpicking först. Sedan säger jag Domedom. Då vill papsen visa sig på styva linan oxh säger att det heter "de" och "dem". Himla skojigt, eller ?

I lördags åkte vi till Paris och hälsade på min franska gudmor Catherine, tillsammans med Thierry, Thibaut och Quentin. Det var också roligt. När vi var klara där åkte vi vidare till min Paris-farmor och -farfar, Denise och Andre, och till tant Nathalix, i Pontault-Combault. Det var jättemysigt. Jag fick en dräkt som Nathalux hade köpt i Marocko och byxor och en tröja som Paris-farmor och -farfar köpt i Paris.

På söndagen kom tant Indra också, tillsammans med Ollie som är fjorton år nu. Han är en och åttio lång och har fyrtiosex i skostorlek. Där ligger man lite i lä. På kvällen kom tant Nath's nya pojkvän Jean-Claude också. Han är också en kul typ.

I går tog vi bilen in till Paris igen. Papsen hade ordnat ett hotell som heter Georgette, mitt i stan. De hade ordnat med en barnsäng, så att jag också kan ligga skönt. I badrummet är det svart kakel på väggarna, men den finns små lysande prickar runt hela väggarna, så att det ser ut som en stjärnhimmel. Det är jättefint och papsen vill ha samma sak hemma. Det vill jag också. 
På kvällen gick vi hem till papsens kompisar Laurent och Olivier, och deras kompis Patrick var också där. Jag fick fina kläder från dem, fast det inte är min födelsedag och fast jag redan fått en present från dem tidigare.

I morse vaknade vi ganska tidigt. När vi ätit frukost och papsen varit på sitt första möte hann vi med en runda till Didier Guillemain. Det är han som gjort papa och papsens Pacs-ringar. De har bestämt att de skall lägga till en liten ring till, i deras ringar, med mitt namn och min födelsedag i. Det blir nog jättefint, tror jag. "Min" ring kommer att hamna i mitten, och så kommer den att vara lite rundare än papas oxh papsen.

Nu skall jag sova middag. I kväll skall papsen på en jobbgrej. Papa och jag skall hälsa på två andra pappor som heter Cedric och Benjamin. De fick också en liten flicka i våras som heter Mila. Vi har aldrig träffat dem förr. Om papsen blir klar i tid kommer han också dit, så att vi kan gå hem tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar