onsdag 3 september 2014

Röster i badet

Hej dagboken,

I går fick jag vara själv på dagis en liten stund. Det gick jättebra. I dag skall jag få vara själv i mer än en timme och i morgon minst halva dagen. Jättespännande, tycker jag!

Jag funderar på om jag skall börja prata skånska. I badet i går testade jag en massa ljud, som till exempel bao, dao, jao, det blir ju lite som skånska. Det säger papsen, i alla fall. Sedan blev det lite mer dabadaba, nästan som en liten sång. Ganska fint, faktiskt, om jag får säga det själv. Papsen tycker också att jag pratar jättehögt ibland, så att vilken böneutropare som helst skulle bli grön av avund. Jag vet inte, jag har ju aldrig träffat någon böneutropare ...

Jag tror att papsen nästan fick lite ont i ryggen när vi badade. Jag slängde ut lite saker från mitt badkar emellanåt och då vill man ju gärna hämta upp dem igen. Om man hänger sig ut från badkaret, så går det i bland att få tag på grejerna, i bland får papsen hjälpa till. Då fick jag syn på mina schampoflaskor på badkarskanten. De hade jag aldrig smakat på, så jag fick nästan ställa mig upp för att nå dem. Papsen hjälpte mig lite varje gång jag reste mig, det var nog därför som han kände av sin rygg lite, men det var ju inte mitt fel. Hade jag bett honom att hela tiden hålla i mig? Nej, faktiskt inte. Jag kan själv, han har bara inte förstått det ännu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar