söndag 21 september 2014

Puttare

Hej dagboken,

I går måste jag erkänna inte var en av mina bästa dagar. Febern var borta, men jag var faktiskt lite grinig mest hela dagen. Jag tror att papa och papsen undrade hur det skulle bli när deras gäster Stephane och Celine skulle komma på kvällen. Som tur var löste det sig med en enkel tupplur, så att jag blev pigg och käck och kunde charma gästerna hela kvällen, och sedan kunde jag somna gott och sov hela natten.

I dag hade papa och papsen bestämt att vi skulle åka till en leksaksmarknad i Mondorff-les-Bains tillsammans med Isabelle, Christophe, Nicolas, Celia och Lilou. Det regnade lite så vi stannade inte så länge. Fast efter ett tag slutade det regna, så att papsen kunde bära mig i stället för att jag skulle sitta i vagnen. Han höll mig så att jag fick putta min vagn, det var kul, tyckte jag. Sedan åkte vi hem till dem och åt både lunch och eftermiddagsmål. Jag fick leka med Lilous leksaker. Hon är bara två månader äldre än jag, så hon har jätteroliga saker.

När vi kom hem fick jag bada, och sedan lekte vi alla tre i papas och papsens säng, med en jättestor nallebjörn som är lika stor som jag, och lika mjuk, minst. Det måste vi göra ofta, ofta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar