måndag 29 september 2014

Skype med kusinerna

Hej dagboken,

I går  var det jättedåligt väder, så papa och jag kom inte ut på hela dagen. När papsen kom hem regnade det fortfarande. Papa och jag satt och tittade på ett program om Peru, tror jag att det var, fast jag tittade inte så mycket. Det var mycket roligare att klättra omkring i soffan.

Papsen tog hand om mig så fort han kom hem. Jag fick flyga, det var jätteroligt och jag skrattade hela tiden. Ett par gånger ställde han ned mig i hagen, så att jag fick gå lite själv längsmed räcket. Nu kan jag ta ganska stora kliv åt sidan. En gång lekte vi en jätterolig lek. Jag kastade ut en massa saker på golvet, och papsen la tillbaka dem igen. Jätteroligt, vi höll på länge, fast inte tillräckligt ändå ...

Vi skypade med Matilda, Kasper, faster Jennie och farbor Henke också. Mest var det Jennie som pratade. Hon visade att hon kunde räcka ut tungan och tyckte nog att hon var duktig, men det kunde jag faktiskt också. Varje gång hon visade sin tunga gjorde jag samma sak. Och så pussades jag. Smack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar