fredag 12 september 2014

Pada

Hej dagboken,

Nu när vi är hemma från Paris igen är jag tillbaka på dagis. Det är jättekul. När jag kom hem i går kunde jag visa papa att jag kunde ställa mig upp, nästan, mot staketet i min lekhage. Men roligast är nästan när jag får vara i papas eller papsen famn och gå runt och titta på allting jag pekar på. "Pada" säger jag då. Pada, pada.

I natt vaknade jag ett par gånger, men jag somnade om själv nästan direkt. Papsen var bara uppe en gång, det hade nog inte behövts, men det var mysigt att han kom in och klappade mig på kinden.

I dag är jag på dagis hela dagen. Papsen lämnade mig tidigt, så jag fick gå upp och äta frukost redan klockan sju. Papsen brukar spola på toaletten i badrummet, sedan går han förbi mitt rum och öppnar dörren lite, så att det kommer in ljus och så att jag hör allt oväsen han gör när han öppnar jalusierna i deras sovrum. När han kommer in i mitt rum är jag redan vaken. Då öppnar han jalusierna i mitt rum också, sedan tar han upp mig och låter mig leka lite med fjärilsmobilen i taklampan innan vi går in i badrummet och byter blöja. När vi kommer ned så har han redan gjort i ordning min välling. Det är gott, men för det mesta blir jag mätt efter kanske halva, kanske lite mer. När jag inte skall till dagis får jag dricka resten lite senare.
Papsen kommeroch hämtar mig efter jobbet. Papa jobbar också i dag. De slutar nästan samtidigt, så kanske blir det papa som hämtar mig i stället. Vi får se. Tills dess skall jag leka i bollhavet, kanske med Clémence, kanske med Marie, det spelar ingen roll. Men först skall jag nog sova lite middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar