fredag 1 januari 2016

Mera jul, och nyår

Hej dagboken,

Du kommer kanske ihåg att jag var i Gérardmer i julas. Jag har ju redan berättat om det och mina julklappar. På annandag jul hände ingenting särskilt. Vi var hos mamies kusin Danièle och hennes Pierre en liten stund på eftermiddagen. Nästa dag var vi hos tant Hélène på förmiddagen och när vi kommit hem igen och jag hade sovit middag, då dök mina kusiner Jules och Louise upp, tillsammans med farbror Stéphane och tant Laurence. Vi lekte jättemycket och Jules och Louise var jättesnälla, fast de är mycket större än jag.

Nästa dag när jag sov middag igen, då kom farbror Eric tillbaka, tillsammans med Hugo, Manon och Léa och Léas pojkvän Francois. Det var också roligt. Tant Hélène och gammelfarbror Dédé kom också dit för att dricka champagne. Och så fick jag lite mer julklappar; en liten nalle av fabror Eric och en bok av Jules och Louise. Sedan gick vi på restaurang, alla utom papy som var hemma och vilade sig. Då träffade jag en pojke som hette Sébastian. Jules frågade mig om jag var kär i Sébastian, men det sa jag att jag inte var. Då frågade han om jag var kär i Hugo, och jag sa ja. Sedan frågade han om jag var kär i honom. Då sa jag också ja. På kvällen var vi hemma hos mamie och papy och lekte. Sedan sov jag hela natten, för jag var jättetrött, och nästa dag åkte vi hem efter frukost.

I går var det nyårsafton. Papa jobbade så pépé och jag var hemma själva, men papa kom hem på eftermiddagen. På kvällen kom en annan farbror Stéphane och tant Céline. De var också jättesnälla och jag fick en liten Hello Kitty-nyckelring, fastän jag inte har några nycklar. Pépé har många nycklar, men dem får jag inte leka med. Jag fick vara uppe jättelänge och la mig inte förrän halv tio.

Gott Nytt År! har papa och pépé lärt mig att jag skall säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar