lördag 2 januari 2016

Täckt

Hej dagboken,

När vi var hos mamie och papy på julen var papa nog lite trött. Han skulle berätta för kig att jag skulle sova i deras rum sista natten. Då sa han att jag skulle sova hos mamma och pappa. Jag fick rätta honom och säga till att det var ju hos papa och pepe ...

I morse skulle pepe borsta mina tänder. Först får jag ju borsta lite själv, sedan borstar pepe det sista. Då brukar han ta av sig sina glasögon, för att han skall se bättre. Han är så gammal att han har börjat se dåligt med sina glasögon när han skall nära håll, men han ser bra utan glasögon. Och så i daggkömde han att ta av sig dem. Då fick jag rycka in igen och säga till honom. "Enlever les lunettes", fick jag säga. Allvarligt talat - måste man tänka på allt i det här huset?

I dag har jag varit med papa och pepe och handlat på rea. De köpte varsin trasa men de hittade ingenting till mig ... Sedan åkte vi till IKEA och åt lunch innan vi gick en tur i affären. jjag hittade en massa gosedjur som jag ville ha, men det fick jag inte. I stället fick jag mitt första riktiga täcke, för nu är jag en stor tjej som inte behöver en sovpåse längre. Så nu ligger jag faktiskt redan och sover under mitt fina täcke med en hel park med djur på i en massa fina färger. Papa och pepe har visat mig hur man skall göra med täcket, vi lekte förut och hade jätteroligt. Jag har fått en liten kudde också, men den vet jag inte riktigt om jag vill ha. Jag slängde ut den ur sängen några gånger, men papa och pepe la tillbaka den igen. Vi får se i morgon hur det gått, men det var ganska mysigt att lägga sig under täcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar