tisdag 19 januari 2016

Stretching och pussar


Hej dagboken,

 

Jag är den sportiga typen, har jag upptäckt. Jag vill gärna göra gymnastik med papa på hans matta. Ibland missar jag det, när pépé håller på att göra min kvällstoalett på samma gång. Då hör jag att teven står på och papa tittar alltid på något program om resor eller natur när han håller på. I går gjorde jag min stretching medan papa och pépé läste sagor. När jag står upp i sängen kan jag slänga upp ena benet mot sängkanten, så står jag så. Fast det är inte så mycket stretching förstås, för det är ju så enkelt att bara stå liksom i spagat med benen.

Pépé har klippt sig. Fast egentligen är det papa som klippt honom. Det är mysigt att klappa honom i nacken nu. Pépé satte sig med ryggen mot min säng, så att jag kunde komma åt ordenligt. Han tyckte nog också att det var skönt.

 

Innan jag la mig lekte vi lite med lego. Vi satt på golvet alla tre. Då frågade pépé om han kunde få en puss. Bara för att busa lite gav jag papa en puss i stället. På knäet. Sedan fick pépé också en puss på knäet. När de var nöjda sprang jag omkring och pussade p allt möjligt. Stolarna vid matbodet fick varsin puss, ett skåp och sedan en hög tidningar fick också pussar. Ibland är det gott att vara generös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar