lördag 16 januari 2016

Vipp-på-rumpan-affär

Hej dagboken,

Ibland vill jag inte lägga mig, men jag måste erkänna att när jag väl lagt mig, så är det ganska skönt. Med det sagt, så vill jag för det mesta inte sova. Helst vill jag att papa och pépé skall läsa och sjunga länge. För att dra ut på det har jag börjat gå på toaletten och bajsa strax efter jag gått och lagt. Först trodde de nog att jag bara skojade, men jag sparar mig så att de inte kan låta bli. Fiffigt, va?

Min favvissång när jag skall sova är Vipp-på-rumpan-affär. Det är lite svårt att säga, så jag brukar vända på mig och vicka på rumpan. Då vet pepe och papa vad som gäller. När de sjunger så sitter de först ned, men i refrängen så ställer de sig upp och vickar på rumpan. De brukar stå så nära att jag kan slå dem i stjärten om jag vill. Fast jag slår inte hårt alls.

I dag har vi varit i Tyskland och handlat schampo och sådana saker. Det fanns hur mycket som helst att ta i och plocka med. Jag tror att pepe ibland tyckte att jag kunde sitta i kundvagnen i stället, men jag tyckte att det var bäst att inte fråga vad han ville ... När vi var klara där åkte vi till Schengen och promenerade. Vi såg en massa ankor och en jättestor båt som åkte förbi på floden.

Jag har börjat leka att jag har en koja under matbordet. Där kryper jag in till exempel när jag gjort någonting dumt och vill gömma mig lite. Eller också om pepe och papa vill att jag skall städa undan mitt duplo innan jag skall lägga mig. Ibland måste jag ändå ge mig, fast inte varje gång ...

När jag la mig i kväll berättade jag en massa för pepe och papa om dagis och mina kompisar. "Mes copains et copines", sa jag, och berättade om Gaultier, Louis, Romain och några till. När jag varit upp och kissat en gång och bajsat en annan, var det trots allt dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar