söndag 1 november 2015

Se upp där nere, nu kommer jag!

Hej dagboken,

I dag överraskade jag pepe riktigt, riktigt ordentligt. När han häntade mig efter eftemiddagsluren så hade jag redan tagit av mig sovpåsen, men det var ju ingenting ovanligt. I stället visade jag honom att jag kunde slänga upp benet över sängkanten och häva mig upp och ned på andra sidan. Andra sidan är alltså utsidan. Pepe bara stod och gapade, fast han stod också med handen bakom mig, i fall jag skulle ramla. Sedan ropade han genom fönstret till papa vad jag gjort.

När jag äter nu för tiden, fast inte till frukost och inte till kvällsvällingen heller, så har jag börjat snaska choklad. Bokolat, säger jag, och så får jag en ruta 70 %-ig choklad. Mums filibaba, tycker jag.

Och så har jag väl sagt att jag inte behöver blöja på dagen? Både på dagis och hemma har jag bara blöja när jag sover eller om jag skall ut och leka. Annars kissar jag på pottan eller ännu hellre på toaletten. På dagis har de små toaletter som jag kan sitta på alldeles själv. I stället för blöja har jag trosor. Papa köpte en massa trosor, ifall jag skulle ha en massa olyckor, men ännu har jag nästan inte haft en enda. En sak som jag tänkt på, är att de borde göra trosorna lite annorlunda. Det är ju mycket enklare att stoppa in båda fötterna i ett hål. Varför envisas de då med att göra två hål? Jag brukar ta på mig trosorna själv, så jag vet vad jag talar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar