fredag 20 november 2015

Blå

Hej dagboken,

I dag var jag hemma med pepe. Pepe säger att jag har mul- och klövsjuken, men det är inte sant. Jag har fot-hand-och-munsyndromet. Det har jag nog fått på dagis. Då har man utslag på händerna, fötterna och runt munnen. Fast jag har nästan ingenting på fötterna, men mer på handlederna. Det går över av sig själv.

När vi åt lunch, åt pepe sin fläskkotlett med fingrarna. De får man ju inte göra. Papa och pepe brukar säga till mig att man skall äta med skeden eller gaffeln. "C'est pas bien", informerade jag pepe, så att han inte glömmer att det inte är bra att göra så.

När papa kom hem från jobbet hade han handlat, en massa saker. Pepe och jag stod och tittade i kassarna och jag frågade vad det var i dem. När pepe sa "grönsaker", sa jag att jag inte gillade det. "Det är till papa och pepe", sa jag. Det var väl rätt?

I dag har jag lärt mig färgen blå. Jag har en bok med lastbilar som jag gillar att titta i när jag skall sova. På framsidan finns en blå lastbil. En sådan vill jag ha. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar