måndag 29 juni 2015

Utestängd

Hej dagboken,

I lördags var vi på IKEA. Jag skall få ett nytt kök. Papa och papsen håller på att bestämma vilket slags kök jag skall få. Jag hjälpte också till, för jag var jättesnäll och sprnag bara omkring i närheten medan de valde. Snällt, va?

I söndags var det jättevarmt ute. Och inne också, fast inte lika mycket. Papsen och jag var inne hela dagen, nästan, vi var bara ute en pytteliten stund på kvällen. På dagen lekte vi inomhus. Till exempel, så stod jag framför spegeln och gjorde en massa grimaser. Och så hytte jag med fingret till papsen och sa "tu tu tu" och låtsades att jag var jättesträng.

Sedan har hag kommit på att det är jättekul att stänga in mig på mitt rum. Med papsen utanför. Fast han höll hela tiden på att öppna och se vad jag höll på med. Himla onödigt, om ni frågar mig. Jag gjorde ju ingenting särskilt, bara gungade lite på min gunghäst.

I dag har det också varit jättevarmt. Papa och jag var ute och promenerade på morgonen. När papsen kom hem från jobbet var vi ute lite i trädgården, men vi gick in ganska snabbt. Jag har blivit ganska duktig på att säga "non" men har lärt mig att variera lite och ibland säga "pas" som betyder "inte". Bra att kunna variera sig lite ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar