söndag 14 juni 2015

Paris

Hej dagboken,

I fredags när papsen kom och hämtade mig på dagis. Jag kom springande emot honom, så han hann inte ens komma in och prata med dagistanten. Han fick på mig skorna och kvickt min ryggsäck med mina saker med sig, och sedan gick jag före honom till ytterdörren. När han öppnat sprang jag ut och kvickt hann han slänga in ryggsäcken i bilen innan vi var ute på gatan. Sedan gick vi gatan ända ut till den stora vägen dom inte är jättestor men i alla fall lite större än den vi var på. Fast den vi var på hade i alla fall tottoar som man kan gå på, och det var ju bra.

Nu är vi i Paris. Vi kom i går och hälsade först på min franska gudmor Catherine, hos henne, Thierry, Thibaut och Quentin. Det var jätteroligt. Vi var ute och gick och jag fick gå själv på gatorna, fast papsen eller papa var hela tiden bredvid eller bakom. Drt finns så mycket att titta på att man aldrig tröttnar. När vi hade ätit och det gar dags för mig att sova middag var jag inte alls trött. Papa hade satt upp mig resesäng i Thibauts rum, men när papsen la ned mig i sängen ville jag inte alls ligga där själv. De sa jag till honom, så han plockade upp mig igen. 
Catherina har en katt också, men papa och papsen ville inte att jag skulle röra den. Jag tror att de var rädda att jag skulle skrämma kissen, så att han skulle riva mig, men det tänkte jag inte alls göra.
Sedan gick vi dn promenad till, till en park med en orkester och en massa barn som lekte och spelade fotboll. Jag gillar bollar. Så fort jag ser en boll försöker jag ta den, fast papsen säger allt att den inte är våran, så jag får aldrig leka med dem. Tråkigt, faktiskt.

När dagen nästan var slut tog vi bilen till Nathalie. Vi hittade en parkering en bit bort, så papa och papsen fick bära jättemycket saker, och sedan fick de gå en gång till. Då tittade jag på när Nathalie sminkade sig, för hon hade precis duschat. Nu skall vi bo här några nätter, för Nathalie har åkt bort. 
Innan hon åkte bort åt vi middag tillsammans med mamie och papi från Paris (egentligen bor de i Pontault-Combault och är Nathalies mamma och pappa), och med Nathalies kille Jean-Claude. Det var också jättekul, men sedan fick jag gå och lägga mig och det var inte så lätt att sova, för alla pratade så mycket i rummet bredvid. Fast egentligen somnade jag direkt, för jag var så trött, mend jag vaknade efter ett tag. Papa kom in en stund, och då somnade jag om.

Nu sover jag middag. Sedan skall vi iväg och träffa min kompis Milla och hannes pappor Cedric och Benjamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar