måndag 15 juni 2015

Klurigt

Hej dagboken,

I dag har jag visat papa oxh papsen att jag vet hur man svarar klurigt. I morse när vi åt frukost såg papa att det var blött på duken framför mig, så han frågade: " Vem har blött ned duken?" "Vattnet", svarade jag. Klurigt, va? Sedan frågade han vem som hällt vatten på bordet, och då var jag förstås tvungen att svara "Maia", för ljuga kan jag inte ännu.

Vi har varit ute och promenerat en massa i dag, på stan. En gång gick vi förbi en tiggare. Då sträckte jag upp handen och ropade "Salut!". Det kändes liksom att man ville vara lite käck och artig, men papsen hade svårt att hålla sig för skratt. Vadå, han kunde väl också hälsat?
 
Annars har jag fått papa och papsen att bära mIg jättemycket i dag. Himla lyckat, faktiskt, fast de såg lite möra ut när vi kom hem. Så kan det vara att ha semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar