tisdag 23 juni 2015

Dagisfest

Hej dagboken,

I går var det fest på dagis. Papsen kom hem tidigare från jobbet, så att vi kunde åka dit tillsammans. Det var jättekul. Jag gick runt och såg mig omkring, för det brukar inte vara så många människor på dagarna. Ibland stannade jag upp och tittade på att de stora som stod och pratade. Jag fick en kaka som var lite hård, så den fick papsen äta. Sedan fick jag en mjuk kaka som var mycket godare. Vi lekte också. Jag fick färglägga en fisk och sedan fick jag fiska ankor med ett metspö. Det var inga riktiga ankor och de var ganska så små, men en liten tofs på huvudet. Man skulle fånga ankan i tofsen med spöet.

I dag var det vanlig dagisdags. Papa lämnade och papsen kom och hämtade. Jag ville inte att papa skulle i morse, men det gick snabbt övet. När papsen kom och hämtade mig ville jag leka med några pennor, men det kunde jag ju inte, eftersom vi skulle gå, som sagt. Papsen gav mig en penna som han hade i fickan, fast när han såg att jag kunde öppna den och rita på min tröja, så tog han tillbaka den. Det var inte alls roligt, men sedan hittat jag små stenar utanför dagis. "Cajou" säger man då, och så ploclar man upp några stycken. Helst skall man plocka några små kvistar också. Fast det blir svårt att hålla allt, jag får jobba på det.

När vi kom hem lekte papsen med mig när vi skulle byta blöja och tvätta oss. Papsen sa att farmor och farfar kommer att skratta jättemycket om jag är lika busig när vi kommer til Växjö. Jag ville ju inte ligga på rygg bara för att det skulle bli lättare för papsen. Varje gång han försökte lägga mig på rygg för att kunna få på blöjan vände jag mig på magen. "Dodo" sa jag och låtsades att jag skulle sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar