torsdag 2 juli 2015

Kan själv

Hej dagboken,

I dag vill jag mest säga att jag kan göra en massa saker själv. Äta yoghurt, till exempel. Papsen vill gärna hålla i skeden, men det har jag nästan vant honom av med. Fast han vill gärna hålla i bägaren. Jag får slå bort handen hela tiden, ändå verkar han ha lite svårt att förstå.

Sedan kan jag faktiskt leka själv, på mitt rum. Men här måste jag också visa hur det skall gå till. Jag får gå in i rummet, ta tag i dörren med ena handen och peka ut mot hallen. "Pas", säger jag, och då fattar han i alla fall. Men han har svårt att inte öppna dörren, som jag stängt förstås, och tjuvkika. Ibland är jag ända borta vid gunghästen och håller på att kliva upp, när jag måste kliva av igen och springa och stänga dörren.

I kväll har vi badat. Det är skönt när det är så varmt. Trettiofyra grader i skuggan. Och så dricker jag en massa vatten. Om jag dricker snabbt så att det rinner över och ned för ansiktet och hela kroppen blir det jättekul och jag skrattar så att jag kiknar. Papsen skrattar också. Jag måste be om mer vatten hela tiden. En gång skrattade jag så att jag inte ens kunde få upp muggen till munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar