söndag 21 juni 2015

Bonyour

Hej dagboken,

I går morse fick jag papsen att skratta igen (det brukar i och för sig inte vara så svårt ...). När vi satt och åt frukost tillsammans tog jag tag i hans pekfinger och skakade det och sa "bonyour". Så göt man ju när man hälsar.

Nu tycker jag att det är kul att träna på att gå baklänges. Ibland går jag framåt, bara för att kunna gå bakåt igen. Då är det bra att börja till exempel vid soffan, så att man vet när man kommit fram när ryggen slår i, annars skulle man ju kunna gå hur långt som helst.

På kvällen var jag ganska trött, men papsen och jag lekte på golvet i vardagsrummet när jag var färdigtvättad och klar att äta. Papsen la sig ned på ryggen och bad mig att jag skulle komma och lägga sig hos honom. Då gjorde jag faktiskt det. Det får inte bli en vana, för då kan han bli bortskämd, men då gick jag och satte mig bredvid honom på golvet och lutade huvudet mot hans bröst. Ganska skönt, faktiskt.

I dag när jag skulle ta min eftermiddagslur kunde jag inte somna. Papa och papsen undrade nog varför jag var så gnällig och det var inte förrän papsen hämtade mig som han upptäckte att han glömt att ta med sig Nalle och Kaninen. De låg kvar där nere och hur skulle jag inna sova då? Va?

Det är Fars Dag i Frankrike i dag. Papsen fick ju en blomma på Papsens Dag, som är samma sak som Mors Dags. I dag fick papa en nyckelring som jag gjort på dagis. När papa och papsen ber om en puss brukar de inte få det. Jag pussar bara Nalle och Kaninen. Men i dag, när de bad mig, gick jag i alla fall ffam och la kinden mot deras kind, och så fick de pussa mig. Fast det gör de förstås i alla fall ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar