fredag 26 juni 2015

Omvändande

Hej dagboken,

I går var jag på min månadskontroll hos farbror doktorn. Jag har vuxit, ha, ha. Nu är jag 80 centimeter och väger 9,4 kilo. Inte illa, vad?

Det var förresten därför som papsen vände på min bilbarnstol i dag. Nu får jag åka framlänges i bilen. Det var ju mycket roligare, och så behövde jag inte sitta med blöjda ben längre. Och så smutsar jag inte ned sätet när jag har skorna på mig heller.

Papsen är bra, man kan använda honom till en massa saker. Till exempel som nappställ. När jag inte vill ha min napp längre och papsen råkar vara där, så stoppar jag bara in den i munnen på honom. Fiffigt, va?

Men när jag dricker välling, då vill jag hålla flaskan själv. Han vill gärna vara där med ena handen och blanda sig i, men jag slår bara bort den. Jag tror att han fattat nu ...

Sedan är det läggdags. Som förr, fast lite annorlunda, börjar de med att stänga fönsterluckorna och sedan lägger de mig i sängen. Innan de hunnit ut skyndar jag mig att ställa mig upp och gå fram till huvudänden närmast dörren, och slänger ut nappen. Då plockar papsen upp den och ger den till mig innan han säger god natt igen och stänger dörren. Då ler jag och vinkar till dem, så att de vet att jag har det bra. Jag vill ju att de skall kunna ha det bra när de bara är de två en stund innan de lägger sig. Och jag vaknar nästan aldrig och gråter :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar