söndag 24 maj 2015

Missräkning

Hej dagboken,

Okej, jag måste erkänna en liten miss i beräkningarna. Papa och papsen ger mig fem nappar att ta med mig i sängen. Himla praktiskt, man kan liksom ha en i munnen och en i varje hörn, ifall man tappar den i munnen och inte vet vilket hörn den andra nappen ligger (om man bara hade två, alltså). Jag tror att papa och papsen också har förstått att jag gillar att slänga ut en napp eller två på golvet, som en slags insomningsritual. Ibland slänger jag med en nalle, en anka eller liknande. Speciellt om jag vaknar innan det är dags att gå upp, och jag inte vill väcka någon, så roar jag mig med att slänga ut saker ur sängen. Hemligheten är att inte slänga ut den man kan tänkas behöva. Till exempel slängar man ju inte ut Nalle och Kaninen, för dem vill man ha kvar. Och så slänger man förstås inte ut mer nappar än att man har minst en kvar.
Det var bara det att i dag slängde jag ut alla nappar utan att tänka efter. Papsen måste erkänna att jag inte brukar gnälla när jag har lagt mig, utan snällt vänta tills han kommer och hämtar mig. Men i dag kunde jag inte hålla mig. Jag måste säga att jag tycker att han tog tid på sig. Kanske gnällde jag inte tillräckligt ihärdigt? Hm, jag får tänka på det nästa gång. Fast nästa gång skall jag räkna mina tillgångar lite bättre, innan någonting sådant händer igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar