torsdag 21 maj 2015

Papsen hemma igen

Hej dagboken,

Papsen var bortrest i måndags och tisdags. Han var i London och höll på att bli fast på flygplatsen. Ich det blev han också, lite, så jag fick inte se honom förrän i går kväll. Men då var jag jätteglad, så jag stod i dörren och vinkade till honom jättemycket när han kom från jobbet.

I helgen innan hade vi förresten gäster. Det var jättekul. Jag gillar att ha gäster. Först får man en massa presenter. Ja, faktiskt, inte bara jag, utan papa och papsen också. De får mest vinflaskor och jag får leksaker. Ibland är det tur att man är liten.

I kväll lekte jag massor med papsen när han kom hem. Mest lekte vi i mitt rum. Först lekte vi "kasta nalle". Då kastar vi Kaninen och Nalle mellan oss tills vi inte orkar mer. 

Sedan tömde jag min baby babysäng från Moskva, så att jag orlade bära runt den i rummet. När jag hittat en bra plats för den klättrade jag upp i den och vilade en stund, kanske fem sekunder, sedan klättrade jag ut igen. När jag var klar med det var det dags att busa lite med papsen. Jag ställde mig bakom hanom med händerna på hans rygg, så att han inte såg mig. Han ropade "Var är Maia?" Tills han fattade att han måste vända på sig. Jag gjorde det säkert tio gånger, det var lika roligt varje gång. När han började fatta gjorde jag det lite svårare och satte mig på huk, så att inte skulle se mig så lätt. En gång ställde jag mig längre bak utan att röra vid hans rygg. Han hittade mig varje gång i alla fall. Tur det, annars hade man ju börjat undra ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar