söndag 10 maj 2015

Gugga

Hej dagboken,

Jag har inte koskräck. Faktum är att kossorna har kommit ut i hagen, i Hagen, nu. Möh, säger kossan, det har papsen lärt mig. Papa har lärt mig att "la vache" också säger möh. Jag tror att det finns ett samband här.

Nu kan jag klättra upp själv på min gunghäst och sätta fart på den "Gugga" säger man då.

Förra gången jag skulle bada, så ville jag inte. Papsen fick tvätta mig när jag stod utanför karet. Det var inte så roligt, så jag grät. I dag var det baddags igen. Först tänkte jag att det kunde bli kul, men sedan ändrade jag mig. Jag var ju tvungen att gråta igen, för att papa och papsen skulle förstå. Då tog papsen mig alldeles naken på sitt knä och satte sig bredvid karet. Papa visade mig en massa skojiga grejer i badet, och då tänkte jag att jag väl fick anstränga mig lite. Till slut blev det ganska kul i badet, men jag stannade inte så länge.

I går hade vi farbror Eric och farbror Stephane som kom och hälsade på. De hade varit med papa och mamie och hölsat på papi på sjukhuset. Det var jätteroligt att de kom till oss. Jag flirtade lite med dem och flinade nästan hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar