måndag 11 maj 2015

Lättklätt

Hej dagboken,

I dag när papsen kom hem var papa och jag i mitt rum, så att vi kunde vinka till honom. Först såg han oss inte, så han blev jätteförvånad när han tittade upp. När papsen kom in mötte jag honom i bara en body, för det var så varmt i dag. Papsen tyckte nog att jag var jättesöt.

Jag gillar att leka tittut med papsen, inte bara för att han är så lättlurad. När jag ligger på skötbordet för att byta blöja lägger jag saker framför ögonen. Vad som helst egentligen, till exempel min kanin. Papa letar efter mig och hittar mig ganska snabbt ändå. Fast roligast är när papsen gömmer sig bakom mina fötter. Han tar en fot (en av mina) i varje hand och sätt framför sina ögon. Sedan ropar han "tittut" när han tittar fram, ibland nedanför, ibland ovanför och ibland på något annat håll. Ibland nästan kastar han sig framåt och säger "tittut" nästan ända framme vid ansiktet på mig. Då skrattar jag jättemycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar