torsdag 7 maj 2015

Bambom

Hej dagboken,

I dag har jag varit hemma med papsen hela dagen. Papa har jobbat, så papsen fick ta ledigt. Jag har haft tredagarsfeber, så i dag var första dagen när jag var helt frisk. Jag hade feber i tre dagar, ungefär, fast inte så mycket hela tiden. Sedan hade jag ingen feber, men jag fick röda fläckar på överkroppen. Papsen tänkte först att det var värmeutslag, för det har varit varmt i några dagar. Förra natten fick jag inte min sovpåse, och faktiskt sov jag mycket bättre och i morse hade jag inga fläckar längre.

I dag har jag också uppfunnit några nya ord. Till exempel bambom, i stället för banan. Pangoun i stället för telefon. Nappflaska heter ju bibi och hakklappen heter bobi. 

Papa kom hem en liten stund innan det var dags att lägga mig. Jag tycker om när både papa och papsen lägger mig. Då blir jag glad och somnar nästan direkt. Ibland säger jag "au revoir" till dem, som i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar