måndag 30 mars 2015

Pottläge

Hej dagboken,

I går var det pottdags. Papa och papsen fick med sig en potta från mamie och papi. Den var blå och fin, tror att farmor skulle gilla den, faktiskt. Man kan sitta i den och man kan bära runt på den. Man kan skjuta den framför sig också, men papsen säger att det kan bli repor i golvet då. Snacka om att oroa sig för världsliga ting. När paps och papsen skulle försöka lära mig någonting annat man kunde använda den till, tog de av mig innetofflorna, byxorna och blöjan och satte mig nästan naken på pottan. Och så sa de "bajs" och "kiss". Jag kissade två droppar. Sedan,mptecis när jag börjat tycka att det var skönt att vara nakenfis, då skulle man nödvändigtvis ta på sig igen, blöja och hela alltet. Inteså  konstigt om man tyckte det var onödigt, jobbigt och görtråkigt. Och att man talade om vad man tyckte ...

I går blev det sommartid också. Det gjorde ingenting, jag var ändå vaken när papsen kom och hämtade mig.

På morgonen ville jag leka med mina badleksaker. Papsen sa att det kunde vi ju göra i kväll, när det var dags att bada. Då kunde jag säga "bada".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar