söndag 22 mars 2015

Gâteau

Hej dagboken,

Oj, oj, oj, vad länge sedan jag skrev. Min spökskrivare har varit så himla upptagen den senaste veckan och jag är ju glad att han tar hand om mig när han kommer hem från jobbet.

När det har gått flera dagar så vet man nåstan inte var man skall börja med. I fredags i alla fall var det solförmörkelse. Alla var jättespända, så det skulle ju bli roligt att se. Typiskt att jag var på dagis då. På dagis ville de inte att vi skulle titta på solen, så de drog ned jalusierna hela förmiddagen, så jag såg ingenting. Men, vi fick i alla fall leka med vatten i den jättestora duschen.

I går åkte vi hem till papas kusinbarn Aurelie och hennes man Philippe och deras barn Satine, som är åtta, och Prudence, som är fyra. Aurelies syster Severine kom med sin fru Nathalie och deras barn Lina som är stor, typ fjorton. Det var jättekul och jag lekte massor i deras stora hus.

Sedan åkte vi hem till mamie och papi. Jag hann inte leka så mycket i går, men i dag gjorde jag det. Gammelmorbror Dede och Tant Helene kom också dit. De skrattade åt mig för att jag förstått att man kan få en kaka till om man ber snällt. Jag försökte att be om en gâteau hela dagen och fick ett par, men inte så många som jag hade hoppats på ... Vi får se hur det går i morgon ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar