torsdag 12 mars 2015

Gympa

Hej dagboken,

I går gjorde jag gymnastik med papa. Papsen hade kommit hem och lekte med mig, så vi sprang runt lite så som man ofta gör på kvällen. Papa hade tagit fram sin matta för att föra gymnastik. Och det var ju himla kul. Speciellt när papa la sig på rygg och cyklade med benen, då gjorde jag också det, i alla fall lite. Sedan sträckte han ut armarna och jobbade lite med dem, så det gjorde jag också. Sedan la papsen mig på sin mage och satte sig bredvid papa, och så gjorde vi lite sit-ups tillsammans.  

Jag måste berätta en sak också. För en vecka sedan ungefär, så upptäckte jag någonting nytt. Fast egentligen är det nog inte så nytt, bara för mig, för jag kan liksom inte se där. I alla fall, jag har någonting mellan benen. Jag vet inte riktigt vad det är, men det är liksom en springa. Det är där som papa och papsen brukar torka och tvätta när de byter blöja. Eftersom jag inte kan se, så måste jag ju känna efter. Problemet är att de inte verkar vilja det nör de byter blöja, fast jag förstår inte varför ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar