tisdag 3 mars 2015

Olika skor

Hej dagboken,

I dag fick jag mockasiner på posten. Det var farmor och farfar som skickat från Sverige. Jag kunde gå jättebra med dem, utan att halka. Sedan blev jag lute trött och ville ta av dem, men jag hade faktiskt inte sovit mycket på dagis i dag,mså det var väl inte så konstigt.

I går kväll provade jag papsen tofflor. Jag harvredan provat papas också, men papsens är lite lite mindre. Fast ändå är de hur stora som helst. Varför har de så stora tofflor? Det är ju bara svårt att gå då, och jag försökte verkligen. Papsen höll i mig men jag kunde bara ta ett enda steg innan foten trasslade in sig i remmarna. Görjobbigt!

I söndags gav jag både papa och papsen varsin riktig puss på kinden. De brukar säga: "Får papsen en puss på kinden?" Eller "tu fais bisous à papa?" Vad säger jag då? "Non!" förstås. Man får ju inte skämma bort dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar