tisdag 10 mars 2015

Massa ord

Hej dagboken,

Nu har papsen just förstått att han överdrev lite när han skrev att jag sa"attention". Jag uttalar det på mitt lilla vis, inte för att jag inte KAN säga "attention", utan för att jag tycker att det FINARE att säga "a ta tå".
Sedan säger jag ofta "enkå" som ju är en bättre version av "encore". "Tiens" och "dä" är andra bra ord.

När papsen kom hem från jobbet - förresten, jag kan säga "bolå" också, det betyder "jobb" på franska - så grävde jag lite i papsens jobbväska. När papsen tyckte att det räckte, så satte han på mig sina handskar. Det var jättekul. Papa tog bilder på det, jag såg nästan ut som Mimmi Pigg.

I dag efter dagis var jag jättetrött. Jag somnade nästan när jag drack min välling. Papsen säger att det har jag inte gjort på säkert ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar