fredag 3 april 2015

Bötta

Hej dagboken,

I dag har papsen och jag varit själva hemma. Det är ju långfredag men inte överallt. Papa jobbade till exempel. Papsen var ledig, så vi har lekt, vi har ätit tillsammans,moch vi har skype:at med farmor, farfar, farbror Henke, faster Jennie och mina fina kusiner Matilda och Kasper. Jag fick en jättefin bok också av min braiga gudfamilj :-)

Papsen har lärt mig att jag kan klättra upp i bilbarnstolen som papa brukar ha i sin bil. Det är min första barnvagnsinsats som man kan använda till en massa saker. Gunga, till exempel. Gugga, säger jag,mför det låter ju finare.

Papa kom hem ganska tidigt i alla fall, så vi kunde gå på promenad. Det regnade lite, så papa och papsen blev blöta, men jag hade ju mitt fina plastskynke, så det gjorde ingenting. När vi kom hem var trädgårdsmästaren här. Han skall hjälpa oss att få ordning på trädgården och så fint gräs så att man kan springa barfota där på sommaren. Papa var ute med dem medan papsen gick och bytte blöja på mig. Han höll på och gjorde lite annat också, renaade min näsa och sådana saker som faktiskt inte är särskilt skojiga. Jag får väl erkänna att jag blev lite småsur, för så länge behöver han faktiskt inte hålla på med min näsa. Har ni sett hur liten den är? Näsan alltså. Fast papsen kom på ett bra trick för att få mig på gott humör igen. Han frågade om jag ville ha en kaka. Gâteau ? frågade jag då? Ja, svarade. Iiiih, ropade jag då. För jag blev jätteglad, faktiskt.  

När vi kom ned igen för att äta kakan, tittade vi efter papa och trädgårdsmästaren. Är de borta, sa papsen. Bötta, svarade jag då, för det låt ju också finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar