tisdag 10 mars 2015

Aloha

Hej dagboken,

Oj, nu var det ett tag sedan min spökskrivare tog sig tid att berätta vad jag haft för mig. Kanske är det så att bara inte hinner med, bara för att de är så många?

Förra fredagen på dagis hade jag en bokstund när papsen kom för att hämta mig. Jag hade hittat en stod fin kudde och satt mig mitt på den och bläddrade i en fin bok med bilder på hönor och kossor. Innan dess hade jag sprungit runt en massa hela dagen.
Det är svårt att få sovit på dagis, för det är alltid någon som kommer eller går i sovsalen. På kvällen är jag jättetrött.

I söndags kom tata Sandie och hälsade på. Hon hade med sig en liten tågbana med ett lok och tre små vagnar där de satt en kossa, en gris och ett får på varsin, och så en liten bana som tåget kunde åka på. Tut, tut, blåste visslan när man tryckte på en knapp, och så tuffade tåget iväg.
Hon visade bilder också, för hon hade varit på Hawaii. Jag tittade lite, sedan lekte papsen och jag medan papa och Sandie tittade på  fotona.

Vi var ute och gick också, och då fick jag prova min nya solglasögon. Papa och papsen trodde inte att jag skulle gilla det, men det var faktiskt skönt när jag åkte med solen rätt i ögonen.

Har jag sagt att jag fått mockasiner från farmor och farfar. De är faktiskt jättebra, så bra att jag nästan aldrig får lust att ta av mig dem, som jag vill med de andra inneskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar