måndag 30 januari 2017

Gosedjur när man reser


Hej dagboken,

 

I helgen var vi och åt lunch hos tonton Eric. Léa och Hugo var också där. Jag fick en ny bilbarnstol från Hugo och en overall till bästa vinter. Sedan var vi i stan och gick i en massa affärer, Papa och papé sa att jag kunde sitta i vagnen och vila emellanåt. Det gjorde jag, flera gånger och flera minuter åt gången. Men det var så svårt att sitta still. Det var mycket roligare att springa omkring och titta. En gång fanns det en teve med en tecknad film. Där satt jag också en minut, innan jag kom på att leksaksavdelningen låg precis bredvid,

 

Jag sa till papé att Mitch och Fab har likadan bilnyckel som papé. ”Hur vet du det?” frågade de. Det såg jag ju när vi var och hälsade på hos Claire och Jean-Marc. ”Det var ju jättelänge sedan”, tyckte de. Vad då, liksom, tycker jag.

 

Innan vi åkte till stan tyckte jag att vi kunde ta med oss både Nalle och Kanin i bilen. ”I fall att”, liksom, fast jag sa det på franska. ”Au caillou”, sa jag, men papé sa att det heter ”au cas où”. Yada, yada, same, same, liksom.

 

Ibland är papé ute och reser med sitt jobb. Då bor han på hotell. På hotellet är han helt ensam. Har du inget gosedjur, undrade jag. Det har han inte. Då sa jag att han kan få låna ett av mig. I lördags sa jag att han kunde ta vilket han vill, till och med Kanin eller Nalle. Sedan bestämde jag mig att han kan få ta med sig Nalle, men inte Kanin. I går kom jag på att jag nog gärna vill ha kvar Nalle också. Men han kan få ta med sig vilket av de andra han vill, så att han sover bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar