onsdag 18 januari 2017

Han sjunger inte som vi


Hej dagboken,

 

I fredags när papé kom hem lekte vi Stora Stygga Vargen, som vanligt. Sedan tog papé ett papper som jag hade skrivit på. Där stod det alla sånger som vi sjöng när vi gick Lucia-tåg på papés bank. Papé började gå som en Lucia, och så sjöng han ”Natten går tunga fjät”. Jag sjöng med. Efter ett tag ville papa också vara med, så han tog lappen från papé, och så sjöng han också. Det var jätteroligt. Jag skrattade och sa till papé: ”Han sjunger inte som vi/ il ne chante pas comme nous!”

 

På söndagen kom min klasskompis Rose till oss och fikade med sina föräldrar. Det var roligt, men jag var lite trött. När papé tog tempen på kvällen hade jag 39,2 så jag fick lite medicin i stjärten. Sedan sov jag jättegott. Nästa morgon var jag mycket bättre och gick till skolan, fast jag blev trött igen, så på tisdagen stannade jag hemma hos papa. Jag sov i tretton timmar, så sedan var jag i finfin form igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar