fredag 13 januari 2017

Mycket min kärlek



Hej dagboken,


I går när det var papé som tog mig till skolbussen sjöng vi hela vägen. Vi sjöng bara svenska sånger. Nu tycker jag om att sjunga ”Klinka, klicka, stjärna där”. Papé sjunger ”blinka”, men det måste ju vara fel.


Nu kan jag gå på toaletten själv. Jag säger till papa eller papé att jag kan själv, så får de gå ut. Då drar jag ned byxorna och sedan kan jag liksom lyfta upp mig själv på toalettstolen. Jag måste hålla i mig så att jag inte ramlar av – eller i. papa brukar gå ut och stå utanför toaletten, men papé stannar kvar. Då får han vända ryggen till. Sedan busar han och titta baklänges i spegeln, eller under armen åt andra hållet. Sedan vill de absolut torka, fast jag kan själv.


Det är mysigt att kramas. ”Calin”, säger jag till papa eller papé. I går sa jag till papé att han är mycket min kärlek. ”Tu es beaucoup mon amour”, sa jag. Det kanske blev lite fel, men det fick i alla fall rätt effekt. Både papa och papé skrattade och pussade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar