onsdag 11 januari 2017

Sit-ups


Hej dagboken,

 

Ibland när jag skall äta på kvällen, alltså efter det att vi lekt Stora Stygga Vargen några gånger, så fixar papé maten och sitter med mig när jag äter. Jag tycker inte om att stressa med maten. Därför får det gärna ta en timme. Men mellan min yoghurt och min frukt, så brukar jag fråga papé om jag kan få gå och träna med papa. Papa gör sin gymnastik på en matta i vardagsrummet. I går lärde han mig att göra sit-ups. Han höll mina fötter och jag la mig på ryggen och sedan kunde jag sätta mig upp utan att ta hjälp med händerna. Papa och papé blev jätteimponerade. Sedan visade jag papa hur man gör tapesch. Han visste inte vad det var och inte papé heller. Jag står liksom på alla fyra och sedan slänger jag upp ett ben bakåt. Det är minsann inte så lätt som det ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar