måndag 23 januari 2017

Livet på ett kort


Hej dagboken.

 

Jag har fått mitt ID-kort! Med det kan man flyga, så nu skall vi resa till faffoum och faffa! Yipee!

 

Igår kväll när det var dags att lägga sig drog de tut lite på tiden. Vadå? Man måste väl få äta i lugn och ro? Jag tycker att en timme är lagom för att få i sig lite grönsaker, ett ägg, en yoghurt och ett päron. Papa och papé verkar inte alltid vara överens med dig. Sedan skall det bortas tänder. Vem har sagt att man måste stå kvar eller sitta på samma plats hela den långa tiden det tar att borsta? Det blir mycket roligare om man kan byta lite allteftersom. Jag tar gärna min lilla pall. Ibland vill jag sitta jättenära papé, nästan på honom. Det är kul för när han skall borsta det sista kommer han nästan inte åt.

 

När vi läst en saga och jag ville läsa en till, sa papa och papé att det redan var sent och att vi fick läsa mer i morgon. De frågade om jag förstod det. Jag är ganska stolt över mitt svar. Jag sa: ”Jag förstår livet/ Je comprends la vie!” Jag kunde se att de var imponerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar