måndag 27 juli 2015

Hemma i Hagen

Hej dagboken,

Nu är vi hemma i Hagen igen. Jag har gjort så många skojiga saker att jag glömt att skriva, oxh nu kommer jag kanske inte ihåg allt när jag skall berätta ...

Vi åkte bil hem i lördags, ända från Växjö till Tyskland. Där sov vi på ett hotell i en stad som heter Neumunster. Hotellet låg bredvid en park, så vi kunde gå en liten runda. Det fanns en lekplats också, men gungan som jag ville gunga på var blöt, för det hade regnat, och så var den för stora barn, så papsen trodde att jag skulle ramla ut.
När vi kommit hem igen lekte vi i papas och papsen stora säng. När jag ätit skulle jag lägga mig i min säng, och papa och papsen skulle äta sin kvällsmat. Det var inte alls roligt att ligga i hallen, så jag gjorde vad jag kunde för att de inte skulle glömma bort mig. Och det lyckades! Vilken partytrick! Efter en stund hämtade de upp mig så att jag fick sitta med dem i sängen. Jag satt mitt emellan dem och hade jättemysigt. Jag fick smaka på deras smörgåsar och så fick jag äta lite på papsen äpple. Klockan var nästan tio när vi la oss allihop. Fast lite så busig har vi varit på semestern hos faffa och fafoum också. När fafoum fyllde år, till exempel.

I går åkte vi vidare och jag sov lite, så det gick ganska fort, faktiskt. Det kändes i alla fall så. Jag grät nästan ingenting och jag blev inte otålig. Så ofta. Ibland kastade jag nappen och ibland nallen eller kaninen. Papsen fick göra sitt bästa för att hämta dem igen. Några gånger fick han nästan lägga sig över mig för att må dem. Då skrattade jag jättemycket.

När vi kom hem var det jätteroligt att leka med mina leksaker igen. Papsen lekte ned mig medan papa packade upp alla väskor. Sedan gick vi in till William och hand mamma och pappa och åt middag. Och lekte. Vi var lite busiga då också, faktiskt.

När jag skulle lägga mig ville jag inte att papa och papsen skulle gå. Det brukar inte fungera så bra, så jag tänkte att jag skulle hålla kvar papsen i fingret. Men det funkade inte det heller.

I kväll när papsen kom hem blev jag jätteglad. Jag hade ju inte sett honom på hela dagen och det är jag faktiskt inte van vid nu. Vi lekte lite på framsidan och efter en stund kom William hem. Då gick vi dit och lekte med dem i stället. William och jag körde lite i hans röda sportbil. Och så fick jag en egen gunga som William vuxit ifrån. Den ser helt ny ut och blir jättefin på vår altan.

När vi kom in till oss hittade jag en massa ögonmasker som papsen hade fått över efter sin bokfest som han hade i Stockholm. Först tog jag den ena och gick för att putsa dörren till tvätten. Sedan sprang jag in i arbetsrummet igen och hämtade en ny, och sprang och tvättade dörren lite till. Sedan var det lika bra att ta så många jag kunden i famnen, fast de låg i någon plast, så de gled ur händerna hela tiden.
Det var lättare hos faffa och fafoum. Då kunde jag ibland få tag i faffas fjärrkontroller. Det fick jag ju inte, så då sprang jag iväg så fort jag kunde. Tyvärr fanns det alltid någon dörr i vägen, så papsen hann ikapp mig. Rackarns papsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar