fredag 31 juli 2015

Ballongen borta

Hej dagboken,

I går var tonton Etic och hälsade på. Han är snäll, han hade med sig en klänning till mig. Knallrosa, som jag skall ha nästa sommar. Tur att jag fick den i en påsa, så att jag har någonting att leka med nu också. När Eric, papa och papsen tog en fördrink, så fick jag smaka på oliver. Jag kunde inte bestämma mig om jag gillade dem eller inte. Jag smakade och spottade ut, smakade och spottade ut. Till slut bestämde jag mig för att dela ut alla oliverna de de som visste att de gillade dem. Då tog de slut jättefort, för annars åt de så himla långsamt.

I dag efter dagis lekte vi ute lite. Jag hade fått en ballong av William, med en pinne till. Den var kul att ha med sig när man gick omkring. Och så plötsligt gick vi förbi några av papsen växter med vassa blad. Då sa det Pang! Och sedan var ballongen borta. Jag letade överallt, men den fanns inte längre. Papsen hade någonting sladdrigt i samma förg som ballongen. Jag anar att det hör ihop på något sätt. Det gäller bara att komma på hur ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar