fredag 10 juli 2015

I Sverige

Hej dagboken,

Nu var det många dager sedan jag skrev. Det beror inte på att ingenting har hönt, utan för att det hänt så himla mycket.

I lördags tog vi bilen och åkte hela vägen från Hagen till Lübeck. Det var jättebarmt ute och innan Lübeck fick och vi stå alldeles stilla i minst en halvtimme. Det kändes som jättelång tid, men sedan kunde vi plötsligt åka til hotellet. Vi gick en lång promenad. Papa och papsen hade tänkt köpa marsipan till farmor och farfar, men de var rädda att den skulle smälta i värmen.

Nästa dag gick vi upp lika tidigt som dagen innan och åt lite frukost på hotellrummet innan vi åkte iväg till färjan i Puttgarden. Färjan gick jättefort och det var inte så mycket människor där. Papsen car lite besviken, för han hade längtat efter en stor kaffe och när han fått den och satt sig ned, så råkade papa välta ut den på golvet. Jag säger bara det för att visa att det inte alltid är jag som välter saker, faktiskt.

Sedan tog vi bilen genom Danmark bron till Sverige. Först fikade vi hos papsen kompis Ann och hennes familj. Det var mysigt. När papsen äntligen fått sitt kaffe drog vi vidare till Göteborg, dä vi hälsade på Erik, Linda, Hugo och Axel. När vi ätit lunch på en terrass nära deras lägenhet åkte vi iväg och badade havet. Fast jag doppade bara fötterna.

Nästa dag tog vi en promenad in till stan. Sedna gick vi hen och åt lunch, fast p å en restaurang ige n. Sedan tog vi en promenad till stan, ja, vargör inte?

Sedan var det tisdag. Då var vi ute en liten stund och tog en promenad till Slottskogen. Säger papA och papsen, alltså. Själv sov jag hela vägen. Efter lunch packade papa bilen, så att vi kunde åka till farmor och farfar.

Nu har vi varit hos farmor och farfar i tre dagar redan. Det är jätteskojigt och jag lär mig jättemycket svenska. Det är bara papa som pratar franska här, och papsen när han pratar med papa. Farmor och farfar skrattar jättemycket. De tycker att jag gör så roliga saker, när jag sätter pottan på huvudet, till exempel, eller när jag springer runt och tittar överallt. Faktiskt borde jag göra likadant, och titta på dem när de INTE springer omkring och tittar i alla skåp. Varför måste det vara just jag som är konstig?
Farfar har jättemånga fjärrkontroller. Men vad hjälper det när jag inte får leka med dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar