tisdag 4 augusti 2015

Min första kärlek

Hej dagboken,

Nu har jag en pojkvän. Han heter Hadrian och bor granne med oss. Han är stor och stark. Fem år, faktiskt. Det är inte någon jättestor skillnad. Tycker jag. Han gillar mig också. Han tar mig i handen och visar mig en massa saker. En balja med vatten, till exempel, som man kan bada i när det är varmt. I söndags var det jättevarmt. På eftermiddagen var papa ute och jobbade i trädgården och papsen och jag gick till Hadrian för att leka. Victoire var också där, förstås, och Sophie och Herve. Men jag lekte bara med Hadrian. Han hade badbyxor på sig. Det hade inte jag, men jag ville också bada, så jag satte mig i vattnet med kläderna på. Då skrattade alla. Sedan gick Hadrian och jag in och lekte lite med hans bilar. Papsen var också med, han tyckte nog att det var roligare att leka med oss än att prata med de andra vuxna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar