söndag 16 augusti 2015

Tre gånger om dagen

Hej dagboken,

Nu har jag visat papsen att jag bajsar på pottan nästan varje gång. Utan undantag , faktiskt den här helgen. Regelbunden som en klocka, är jag, faktiskt. Efter frukost, lunch och eftermiddagsfika sätter papsen mig på pottan och vips, så kommer det. Jag säger till också, ifall papsen inte hunnit plocka fram pottan när det är dags. Snart får jag nog sitta på den vanliga toaletten, fast min lilla rumpa kanske åker ned i hålet då.

I går när han tog upp mig till skötbordet för att tvätta mig och sätta på nya blöja bestämde jag mig för att sätta på mina byxor själv. Det gick jättebra. Det var bara det att det var något fel på dem. Jag satte i ena foten i byxbenet och skulle sedan ta nästa. Men då såg papsen att rumpan på byxorna var på fel håll, så att den hängde nedåt i stället för att sitta uppåt. Som tur är vet papsen hur man skall göra med byxor som är felsydda så att de sitter upp och ned, så att jag kunde ha dem i alla fall.

En annan gång när papsen bytte på mig ville han att jag skulle lägga mig ned, när jag satt upp. Jag satt ändå in mot väggen, så han fick dra mig i benen, först i ena, sedan i andra, sakta så att jag inte skulle ramla. Det kittlade dödsskönt i min nakna stjärt mot frottéhandduken, så jag satte mig tillbaka mot väggen igen varje gång han dragit fram mig. Så gjorde vi nog tjugo gånger. Vi har det jätteskojigt, papsen och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar