lördag 15 augusti 2015

Så, då var det klart

Hej dagboken,

I onsdags klippte papa håret på mig för andra gången. Precis som första gången, så klippte han bara lite där bak. De sparar fortfarande på mina små lockar.

Jag vet att jag redan sagt att jag inte gillar att borsta tänderna. Men i fall någon trodde att jag kanske gillar det mer nu, så vill jag bara säga att det är fel, fel, fel. Jag gillar det inte alls. Det är värsta stunderna på dagen. Jag försöker få papsen att tänka på någonting annat. "Pépé, assis", säger jag och tänker att han kan gå och sätta sig i stället. Jag försöker att slå undan händerna på honom, att sparka undan honom med fötterna och att stänga munnen jättehårt. Jag räcker ut tungan för att han inte skall komma åt därnere. Men ingenting hjälper ...

I morse pusslade jag med papsen. Jag har massor av pussel. Ett är med prinsessor på en platta. Jag tog bort alla bitar, sedan la jag tillbaka dem, åt rätt håll med bilden uppåt. "Voilà, c'est fini", sa jag då, för det var ju klart. Att papsen sedan tyckte att bitarna skulle logga i en viss ordning är faktiskt inte mitt problem ... Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar