torsdag 27 augusti 2015

Lisbeth Salander

Hej dagboken,

I dag släpps den nya boken om Lisbeth Salander. På samma gång i tjugo länder. Men det struntar jag i. Jag har en egen bil, det har jag bestämt. Papsens bil och Maias bil, det talade jag om för papsen, och sedan för papa när han frågade. Det är bra att ha en bil, tycker jag. Ibland måste man åka till dagis, ibland måste man handla. Jag har chaufför också, har jag sagt det?

I morse plockade papa ut tvätten ur tvättmaskinen. När han skulle hänga ulp den på tork, så hjälpte jag  honom. Han hade lagt allt i en plastkorg och jag räckte honom en sak i sänder. Då gick det mycket fortare.

I eftemiddags var vi hemma hos Celine, Vaia och Leia, för papa skulle färga håret på Celine. När papsen kom hem från jobbet kom han och hämtade oss. Det var bra, för när vi gick det var det jättefint väder, och när vi skulle hem regnade det. Tur att papsen hade paraply med sig.

Förresten, jag vet inte varför jag alltid skriver "papsen". Papa och papsen och alla andra kallar ju honom för det, men jag kallar honom "pepe". Från och med nu skall jag skriva det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar