söndag 12 april 2015

Dansa och hoppa

Hej dagboken,

I dag har jag visat farmor och farfar på Skype att jag kan hoppa och dansa. Papa och papsen hoppar och svänger med armarna, och då följer jag med. Det blir inte så mycket hopp för min del, men en himla massa snabba steg. Där tror jag faktiskt inte att papa och papsen hänger med. 

När jag badade i dag, så hade papsen och jag jättekul. Ett tag tyckte jag att han var lite i vägen. Jag slängde ut några leksaker på golvet, bara för att se vad som hände. Sedan ville jag förstås hämta in dem igen. Oxh för att göra det, så måste man ju kliva ur badkaret. Mitt lilla rosa badkar har liksom ett steg, så jag kan kliva upp, och sedan är det busenkelt att ta ett kliv ut till, så är man i alla fall ute i det stora karet. Skulle ha varit busenkelt, alltså, om in papsen hållit mig tillbaka och stoppade tillbaka benet som jag försökte komma ut med. Dö tog jag andra benet, men papsen var lika snabb. Höger, vänster, höger, vänster. Men sedan var han kul, papsen. Han tog en massa vatten i en sil och hällde framför mig, så att jag skulle kunna fånga vattnet. Men det går ju inte. Varje gång han hällde mer vatten, så skväta jag i vatnnet med handen. Papsen blev så blöt att han var tvungen att ta av sig i kalsongerna. Men vi skrattade jättemycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar